Koleksi UT Grand Prix 2020 + MoMA Tiba Pada 26 Februari!

Jenama pakaian global UNIQLO akan mula menjual koleksi kesemua sembilan reka bentuk pemenang dari pertandingan reka bentuk Grand Prix 2020 UT (T-shirt UNIQLO) yang bertema Draw Your World dari Jumaat 26 Februari 2021. Peraduan 2020 diadakan dengan kerjasama The Museum Seni Moden (MoMA) di New York. UNIQLO telah menjalankan Grand Prix UT sejak tahun 2005 untuk memupuk kreativiti dan bakat di seluruh dunia. Peraduan ini memperlihatkan etos UT untuk meraikan kemeja-T sebagai kanvas kosong untuk menjadikan seni dapat diakses, dan menyeronokkan untuk semua.

Penyertaan yang menang dipilih oleh panel hakim terkemuka
UNIQLO bekerjasama dengan MoMA untuk UT GRAND PRIX 2020, menjemput tiga artis terkenal antarabangsa yang karyanya dipaparkan dalam koleksi MoMA sebagai hakim pertandingan: Lawrence Weiner, Paula Scher, dan Sarah Morris. Mereka memilih sembilan karya pemenang dari banyak penyertaan. Penerima Grand Prix mengagumkan para hakim dengan menyatukan unsur-unsur gambar dari komik tahun 1940-an dan 1950-an dari seluruh dunia.

UNIQLO adalah rakan kongsi kebanggaan MoMA #ArtForAll.
UNIQLO telah menjadi rakan kongsi utama dengan MoMA dalam misinya untuk menjadikan seni dapat diakses oleh semua orang dengan memberikan akses percuma ke muzium dan meluaskan pengaruh budaya. Sejak 2013, hampir tiga juta pengunjung menikmati kemasukan percuma ke koleksi, pameran, dan tayangan filem MoMA melalui tajaan murah hati ini. Kerjasama UNIQLO dengan MoMA juga merangkumi garis pakaian dan aksesori yang diilhamkan oleh para artis dalam koleksi MoMA. Melalui kerjasama ini, berjuta-juta orang di seluruh dunia dapat mengenakan seni di lengan baju mereka.

Gambaran Keseluruhan Koleksi
Tarikh pelancaran: Jumaat, 26 Februari 2021
Harga: RM 59.90
Bilangan reka bentuk: 12 UT (masing-masing enam untuk lelaki dan wanita)
Ketersediaan: Semua kedai UNIQLO di seluruh negara dan uniqlo.com

Kongsi Artikel Ini
By Zainal Afnan

Related Posts