UNIQLO Lancar Pakaian Rasmi untuk Atlet Sweden

Gedung pakaian global UNIQLO hari ini melancarkan koleksi baru LifeWear, yang direka khas untuk membantu atlet Sweden memberikan persembahan sukan terbaik sekali dalam seumur hidup mereka pada musim panas terik Tokyo. Koleksi baru, yang dirancang dengan kerjasama atlet itu sendiri, akan memastikan mereka tetap selesa dan bergaya sepanjang masa mereka merancang untuk berada di Tokyo – semasa pertandingan, upacara rasmi, latihan, perjalanan, dan berehat.

Bercakap mengenai pengumuman hari ini, Tadashi Yanai, Ketua, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Fast Retailing, berkata, “Saya sangat gembira dapat menyokong atlet Sweden dengan pakaian kami. Menggabungkan kepakaran kami dalam membuat pakaian untuk duta jenama global dan pengetahuan Jawatankuasa Olimpik dan Paralimpik Sweden, sebuah negara dengan rekod keberlanjutan yang panjang, telah membolehkan kami menghasilkan koleksi LifeWear baru yang lebih lestari, sambil menawarkan kualiti yang lebih tinggi . Kami semua berharap dapat melihat atlet memakai UNIQLO di Tokyo ”.

Peter Reinebo, Ketua Pegawai Eksekutif Jawatankuasa Olimpik Sweden (SOC), mengatakan, “Iklim Sweden dan Tokyo sangat berbeza. Wawasan dari atlet Sweden yang tidak terbiasa dengan kelembapan Tokyo yang tinggi akan membantu Olimpik kita tampil dengan prestasi terbaik. Kami dengan senang hati melancarkan item rasmi yang telah kami kembangkan dengan UNIQLO sejak memulakan kerjasama kami. Saya yakin bahawa atlet kita akan mendapat keuntungan yang sangat baik dari pakaian UNIQLO yang berfungsi dan selesa di temasya tersebut ”.

Åsa Llinares Norlin, Presiden Jawatankuasa Paralimpik Sweden (SPC), menambahkan, “Saya sangat gembira mengumumkan peluncuran pakaian rasmi kami untuk Tokyo, yang dikembangkan bersama atlet kami. Saya berharap dapat melihat mereka melakukan yang terbaik di UNIQLO di Sukan ini, di mana kami bertujuan untuk memanfaatkan komitmen LifeWear untuk kehidupan dan kemajuan sosial yang lebih baik, dan kekuatan sukan untuk memupuk gaya hidup yang lebih aktif dan sihat ”.

UNIQLO dan SOC dan SPC berkolaborasi untuk mengembangkan koleksi setelah mengumumkan kerjasama mereka pada tahun 2019. Sesuai dengan komitmennya terhadap kualiti, inovasi, dan kesinambungan, UNIQLO bekerjasama rapat dengan atlet Sweden, mencipta koleksi unik untuk membantu mereka mencapai potensi prestasi puncak mutlak pada Sukan Tokyo yang akan datang, seketika mereka menghabiskan masa untuk bersiap sedia. Barisan menggabungkan kesederhanaan, kualiti, keselesaan, dan keindahan fungsional sesuai dengan konsep LifeWear yang menawarkan pakaian untuk kehidupan yang lebih baik dan masyarakat yang lebih baik.

Kualiti
Perkongsian UNIQLO dengan SOC adalah untuk mencapai puncak kecemerlangan bersama dalam sukan dan inovasi pakaian. UNIQLO memperoleh maklum balas input dan ujian langsung dari atlet dan ahli jawatankuasa Sweden, sementara pemain golf juara Adam Scott dan Duta Jenama Global UNIQLO yang lain membantu memantau dan menguji pakaian. Wawasan ini digunakan untuk menyempurnakan kain dan siluet dan untuk mengoptimumkan kemudahan pergerakan melalui reka bentuk. UNIQLO juga melibatkan pakar ujian luaran untuk memperbanyak keadaan suhu dan kelembapan Tokyo di makmal cuaca buatan di Institut Penyelidikan Asas baru di Pejabat UNIQLO CITY TOKYO. Karya ini membantu memetakan panas, peluh, dan zon pergerakan pada tubuh manusia semasa bersenam, dan merentasi sukan tertentu. Perhatian terhadap perincian menghasilkan pakaian berkualiti tinggi dan berprestasi tinggi yang sesuai dengan selesa.

Inovasi
Kombinasi kain dan fungsi canggih UNIQLO akan mengoptimumkan prestasi di temasya tersebut. Atlet akan mendapat keuntungan dari DRY-EX, yang menghilangkan kelembapan dari kulit dan mengering dengan cepat, dan Ultra Stretch, menawarkan peregangan semua arah untuk keselesaan yang luar biasa. Koleksi baru juga termasuk AIRism, kain bernafas yang membuat pemakai tetap sejuk dan kering, dan UV Blocking, yang melindungi dari sinar matahari. Sebagai tambahan, UNIQLO melakukan R&D ke dalam warna yang terlihat dan terasa lebih sejuk, termasuk nada warna kebangsaan Sweden yang berwarna biru dan kuning, serta abu-abu muda.

Kelestarian
Untuk pengumpulannya, UNIQLO menggunakan poliester dari botol plastik kitar semula dan serat poliester yang berasal dari biomas yang boleh diperbaharui. UNIQLO juga menggunakan bahan dan teknik mesra alam, seperti agen penghalau air tanpa fluor dan proses merajut yang meminimumkan kerugian bahan.

Pakaian sukan untuk kategori pertandingan
Memanah, badminton, boccia, kano, bola sepak (wanita), golf, mendayung, berlayar, menembak, bermain skateboard (lelaki), berenang, tenis meja, dan tenis.

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai pakaian rasmi, sila pergi ke:
https://www.uniqlo.com/se/en/content/swedish-olympic-comm Committee.html

Kongsi Artikel Ini
By Zainal Afnan

Related Posts