UNIQLO Tampilkan Kurta Sempena Kempen Musim Bunga/Panas 2020

Jenama pakaian global dari Jepun, UNIQLO hari ini mengumumkan bahawa mereka akan melancarkan Koleksi Kurta Musim Bunga/Panas 2020 di seluruh dunia mulai 30 Mei. Ini adalah barisan kerjasama kedua dengan pereka terkenal di New Delhi, Rina Singh, kerjasama yang pertama adalah pada tahun lalu bersempena dengan pembukaan butik pertama UNIQLO di India, di New Delhi pada Oktober 2019. Koleksi terbaru ini sekali lagi memperingati pakaian wanita setiap hari dari seluruh India dan merangkumi konsep LifeWear pakaian sederhana dan berkualiti tinggi yang menjadikan hidup lebih baik.

Ditanya mengenai koleksi baharu ini, Rina Singh mengatakan, “Saya sangat menikmati dan belajar dengan bekerjasama dengan UNIQLO. Kurta adalah pakaian harian yang abadi, demokratik dan berfungsi di India. Bersama dengan falsafah LifeWear UNIQLO, pada musim ini saya telah meneroka warna-warna berani, bentuk dan koordinat moden, yang diilhamkan oleh kanvas seni kebangkitan moden, seperti cetakan abstrak, bunga seni dan botani. “

Diilhamkan dengan penuh warna oleh seni moden
Koleksi ini menggunakan palet warna kaya dari Amrita Sher-Gil. Motif botani yang dilukis dengan tangan oleh Rina Singh adalah penghormatan kepada pelukis Hungaria-India yang unggul, salah satu seniman avant-garde wanita terhebat abad ke-20 dan pelopor seni India moden. Kuning, merah jambu, zamrud, dan warna lain sangat sesuai untuk pakaian musim panas yang cerah dan bertenaga.

Menggabungkan tradisi kraf dengan fungsi UNIQLO
Mencerminkan pendekatan moden Rina Singh terhadap tradisi, item menggabungkan campuran rayon benang slab India, linen, dan bahan lain, dan menggunakan tenunan dobby untuk meniru rasa tenunan tangan Kurta. Fabrik mempunyai tenunan lembut dan kemasan ringan dan segar. Koleksi itu terdiri daripada jubah, gaun, seluar, dan stol. Ia mengekalkan gaun linen premium yang terbukti popular pada musim sebelumnya, serta gaun yang baru ditambahkan yang dibuat dari kain rayon perawatan mudah yang UNIQLO kembangkan dengan Toray Industries. Sentuhan reka bentuk Kurta seperti jepit pin, leher persegi, dan sulaman disertakan, sementara ciri-ciri garisan lengan berkumpul yang memanfaatkan kain lembut.

Kongsi Artikel Ini
By Zainal Afnan

Related Posts